4 maj 2013

Ciasto rozmarynowe

Do tej pory rozmaryn kojarzył mi się z potrawami mięsnymi. Nigella Lawson przekonała mnie właśnie, że jest to dobry dodatek do ciasta. Zaintrygowana przepisem na ciasto rozmarynowe, który znalazłam w W Jak być domową boginią Nigelli Lawson, musiałam szybko go wypróbować.


SKŁADNIKI:
  • 250 g miękkiego masła
  • 200 g drobnego jasnego cukru trzcinowego
  • 3 duże jajka
  • 300 g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • gałązka rozmarynu (ok. 10 cm)
  • 4 łyżki mleka
  • 2 łyżki jasnego cukru trzcinowego
Nastaw piekarnik na 170°C, a keksówkę o wymiarach ok. 23x13x7 cm wysmaruj masłem i wyłóż papierem do pieczenia.

Utrzyj masło z drobnym cukrem. Kiedy będzie puszyste i jasne, dodawaj po 1 jajku i nadal ucieraj. Na koniec dodaj ekstrakt waniliowy.

Wymieszaj mąkę z proszkiem do pieczenia i sodą. Powoli wmieszaj ją w masę maślaną.

Drobno posiekaj rozmaryn i dodaj do ciasta. Na koniec rozcieńcz ciasto mlekiem.

Masę wlej do keksówki i posyp górę cukrem. Piecz ok. 1 godzinę (do suchego patyczka).


Ciasto rozmarynowe jest bardzo proste, dlatego, żeby je urozmaicić możecie podaj je z gorącym musem jabłkowym lub lodami waniliowymi.

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz