3 cze 2013

Placuszki z mascarpone

Pankejki, racuchy i naleśniki to ulubione dania śniadaniowe mojej Pierwszej Połówki.  Właśnie dlatego staram się szukać nowych sposobów na mniej lub bardziej słodkie placuszki. Ostatnio w lodówce zalegał mi serek mascarpone, więc postanowiłam spożytkować go właśnie na śniadanie. Przepis na smaczne placuszki z mascarpone znalazłam tutaj.


SKŁADNIKI:
(na 2-3 porcje)
  • 1 szklanka mąki
  • 1 łyżka cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 125 g mascarpone
  • 3/4 szklanki mleka
  • 1/3 szklanki śmietany
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • sok z 1/2 cytryny
Wymieszaj mąkę z cukrem i proszkiem do pieczenia.

W osobnym naczyniu rozbełtaj jajko, dodaj mascarpone, śmietanę, ekstrakt waniliowy i sok z cytryny.

Wymieszaj mokre i suche składniki i powoli dolej tyle mleka, aby uzyskać konsystencję bardzo gęstego ciasta naleśnikowego.

Rozgrzej patelnię, jeśli potrzeba użyj masła lub odrobiny oleju (ja używam patelni beztłuszczowej). Smaż niewielkie, dość grube placuszki. Przewracaj, kiedy na wierzchu pojawią się bąbelki.

Do placuszków najlepszym dodatkiem będzie lekko kwaskowaty dżem, my zjedliśmy je z dżemem rabarbarowym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz