12 kwi 2013

Oliwne ciasto czekoladowe

W mojej kuchni nadal rządzi Nigella. Tym razem do piekarnika trafiło jej oliwne ciasto czekoladowe (przepis pochodzi z Nigellisimy). Jest niezwykle proste i nie wymaga wielu składników, a zdecydowanie uprzyjemnia popołudniową herbatkę.


SKŁADNIKI:
  • 150 ml oliwy
  • 50 g kakao
  • 125 ml wrzątku
  • 2 łyżeczki ekstraktu waniliowego (jeśli używasz cukru z wanilią, możesz pominąć ekstrakt)
  • 150 g mielonych migdałów lub 125 g mąki pszennej (ja użyłam mąki)
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 200 g drobnego cukru ( ja użyłam 100 g drobnego cukru trzcinowego i 100 g cukru z wanilią)
  • 3 jajka
Piekarnik rozgrzej do 170°C. Tortownicę (Ø 22 cm) z wyciąganym dnem wysmarujcie odrobiną oliwy, a spód wyłóżcie papierem do pieczenia.


Przesiane kakao zalej wrzątkiem i dokładnie wymieszaj na gładką, półpłynną pastę. Jeśli używasz ekstraktu waniliowego, to dodaj go teraz do masy. Odstaw do ostygnięcia.

Cukier, jajka i oliwę utrzyj na jasną, puszystą masę. Jeśli używasz miksera, ucieraj masę ok. 3-5 minut,  ja zrobiłam to ręcznie i zajęło mi to ok. 10 minut.

Do masy jajeczniej dodaj przestudzone kakao i ubijaj wszystko aż będzie gładkie. Wymieszaj mąkę/migdały z sodą i odrobiną soli i dodaj do reszty ciasta. Dokładnie wymieszaj ciasto.

Raczej płynne ciasto przelej do tortownicy. Piecz ok. 40 minut - ciasto nie powinno być zbyt suche.
Upieczony placek odstaw do ostygnięcia.


Chłodne ciasto możesz udekorować polewą czekoladową lub posypać cukrem pudrem.


SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz