12 sty 2013

Złociste pankejki

W tygodniu na śniadanie musi wystarczyć mi zwykle szybka kanapka, ale gdy przychodzi weekend i mogę poświęcić na śniadanie więcej niż 5 minut staram się zrobić coś pysznego. Dziś polecam Wam pyszne i bardzo proste pankejki.


SKŁADNIKI*:
  • 1,5 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżka miodu
  • 2 łyżki oleju
  • 1 szklanka mleka
  • 1/2 szklanki kwaśnej śmietany lub maślanki
  • 2 jajka
  • 1 łyżka cukru z wanilią
DO PODANIA:
  • plasterki kiwi
  • bita śmietana
  • dżem
  • cokolwiek co lubicie :)
*Z podanych składników wyjdą 3 duże porcje.

Nie ma chyba łatwiejszego przepisu na śniadaniowe placuszki. Aby zrobić pyszne pankejni po prostu wymieszajcie dość dokładnie wszystkie składniki.

Rozgrzaną patelnię posmarujcie delikatnie masłem. Jeśli nie macie patelni z nieprzywierającą powłoką, masła dajcie więcej. Na patelnię nakładajcie niewielkie placuszki. Mi mieściły się 4 na jeden raz. Kiedy pankejki będą upieczone na brzegach, a na górze pojawią się bąbelki można je przerzucić na drugą stronę. Smażyć tylko chwilę, aż będą złociste. 


Ja najbardziej lubię pankejki z odrobiną bitej śmietany i kwaśnymi plasterkami kiwi. Mój facet woli z domowym dżemem jabłkowym. Prawda jest taka, że cokolwiek słodkiego położycie na pankejkach, będzie dobrze :)

   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz