19 sty 2013

Niezła babka z jabłkami

Ciasta z owocami to zdecydowanie moje ulubione (to samo mogłabym napisać też o czekoladowych, ale ciiii...). Zimą najlepsze moim zdaniem są jabłka. Przede wszystkim dlatego, że wiele z nich pochodzi z Polski a późne odmiany nawet w styczniu smakują świeżo i soczyście. Właśnie w związku z jabłkami mam dla Was kolejny przepis. Na babkę z jabłkami. Przepis pochodzi z Nigellissimy Nigelli Lawson (trochę go zmodyfikowałam) i w oryginale jego tytuł brzmi: włoski placek z jabłkami. Jednak takie samo ciasto piekła w prodiżu siostra mojej babci i zawsze nazywaliśmy je po prostu babką z owocami. No właśnie, bo babkę można upiec nie tylko z jabłkami. Doskonale nadają się też gruszki, brzoskwinie, morele, nektarynki czy twarde śliwki.


SKŁADNIKI:
  • 150 g miękkiego masła
  • 225 g cukru (najlepiej drobnego) w tym 2 łyżki cukru z wanilią
  • 3 jajka
  • 375 g mąki pszennej
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • sok z 1/2 cytryny
  • 110 ml mleka
  • jabłka (mi wystarczyło 1 bardzo duże) lub inne owoce
  • łyżka cukru trzcinowego
  • cynamon

Na początek włącz piekarnik na 200°C i wysmaruj masłem tortownicę o średnicy 26 cm.

Masło utrzyj z cukrem na gładką i puszystą masę. Powoli dodawaj po 1 jajku i odrobinie mąki z proszkiem do pieczenia. Na koniec dodaj sok z cytryny i mleko. 
Ciasto powinno mieć dość gęstą konsystencję, ale na tyle elastyczną by bez problemu wyłożyć je łyżką w tortownicy. 
Jabłka za skórką pokrój w ćwiartki a później na plasterki. Ułóż na cieście i posyp cukrem trzcinowym i cynamonem.
Babkę piec w nagrzanym piekarniu przez ok 45 minut (po 35 minutach sprawdzić patyczkiem). Nie wyciągaj ciasta z tortownicy przed wystygnięciem! 


Najlepiej zjeść jak tylko wystygnie. Ale gwarantuję, że to nie jest trudne. 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz