17 lip 2013

Bułki pszenne na maślance

Bułek reklamować chyba nie trzeba. Te są przepyszne. Najlepsze jeszcze ciepłe z domowym dżemem albo wędliną. Przepis znaleziony na Moich Wypiekach, trochę go zmodyfikowałam.


SKŁADNIKI:
na 8 dużych lub 12 średnich bułek
  • 500 g mąki pszennej
  • 1 łyżka cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 7 g drożdży suchych (1 opakowanie) lub 14 g drożdży świeżych
  • 200 g jogurtu naturalnego lub 180 g maślanki (ja wybrałam to drugie)
  • 120 ml mleka
  • 1 jajko
  • 60 g miękkiego masła
  • 1 jajko + 2 łyżki mleka do posmarowania bułek
  • sezam lub mak


Wszystkie składniki wymieszaj i zagnieć gładkie, ale dość lepiące ciasto. Ja użyłam do tego miksera. Ciasto włóż do natłuszczonej miski, przykryj folią spożywczą i odstaw w cieple miejsce do podwojenia objętości (ok 1,5-2 godziny).

Blachę do pieczenia wyłóż papierem lub obsyp mąką.

Po wyrośnięciu zagnieć jeszcze raz ciasto i podziel na 8 lub 12 części (ja podzieliłam na 8 i wyszły mi duże bułki). Z każdej części uformuj okrągłą bułeczkę. Ułóż je na blaszce, przykryj ściereczką i odstaw na 40-50 minut do wyrośnięcia.

Piekarnik nagrzej do 200ºC. Wyrośnięte bułki posmaruj rozbełtanym jajkiem z mlekiem i posyp makiem lub sezamem. Bułki piecz przez 20 - 25 minut. Upieczone wystudź na kratce.


SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz