19 sie 2013

Marcepanki

 Wróciłam z wakacji i długo nie mogłam się zdecydować co upiec. Z wakacji przywiozłam kilka paczek masy marcepanowej, więc był to dobry powód żeby zainteresować się ciasteczka i marcepanowymi. Doskonały przepis znalazłam na Moich Wypiekach. Ciasteczka są miękkie i kruche, niezbyt słodkie, ale bardzo marcepanowe.


SKŁADNIKI:

  • 130 g masy marcepanowej
  • 60 g drobnego cukru
  • 90 g miękkiego masła
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 2 żółtka

  • Piekarnik rozgrzej do 190ºC. 2 blachy wyłóż papierem (możesz użyć jednej i piec w dwóch turach) 

    Masę marcepanową połam na kawałki. Wszystkie składniki umieść w misie miksera i (śmigłem do ciężkich ciast) zagnieć gładkie ciasto. Możesz zrobić to ręcznie.

    Z ciasta formuj niewielki kulki i lekko spłaszczaj. Boki będą popękane, ale nie przejmuj się tym. Ja w ciasteczkach odbiłam serduszkowy wzorek, ale nie jest to konieczne.


    Ciastka ułóż na blaszce i piecz ok 15 minut, aż do zrumienienia brzegów. Upieczone marcepanki ostudź na kratce.

    SMACZNEGO!

    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz